Ознаками симуляцiйного навчання є:
наявнiсть штучно створеного iмiтованого середовища для навчання;
можливiсть використання манекенів або статистiв для повноти та реалiстичностi моделювання об’єкта в певнiй сиryацiї;
вiдпрацювaння конкретних практичних навичок з використанням cyчасної апаратури без завдання шкоди здоров’ю людини;
вiдпрацювання командної роботи в iмiтованiй конкретнiй сиryацiї;
наявнiсть досвiдчених викладачiв, якi мають баrатий досвiд лiкувальної та
навчальної роботи, інструкторів з симуляцiйного навчання;
забезпеченiсть вiдпрацювання практичних навичок в зручний час без наявностi пацiєнтiв з використанням манекенів.
Медична симуляція є сучасним і високоефективним методом навчання майбутніх лікарів.
ЇЇ використання в освітньому процесі процесі дозволяє:
набувати і вдосконалювати практичні навички з обстеження пацієнта і надання медичної допомоги
ефективно розвивати клінічне мислення
розвивати навички комунікації з пацієнтами
розвивати навички комунікації з родичами дітей
розвивати навички комунікації з колегами
розвивати лідерські якості.
Однією з переваг медичної симуляції є те, що отримання студентами нових знань і навичок відбувається в безпечному як для пацієнта, так і для самих студентів контрольованому безпечному середовищі.
Використання симуляційного обладнання разом з симульованими пацієнтами та співробітниками дає можливість отримати клінічний досвід ще на рівні магістра, зміцнити мотивацію та впевненість майбутніх лікарів-педіатрів, дозволить їм швидше та легше ставати самостійними і ефективними професіоналами.
Манекени Resusci baby QCPR, Resusci junior QCPR та Resusci Anne QCPR дають можливість:
– навчання високоякісної серцево-легеневої реанімації немовлят
– навчання високоякісної серцево-легеневої реанімації дітей
– навчання високоякісної серцево-легеневої реанімації підлітків
– навчання високоякісної серцево-легеневої реанімації дорослих.
Завдяки використанню разом з цими манекенами систем зворотнього зв’язку SkillGuide, SimPad PLUS SkillReporter і Laerdal QCPR дозволяє студентам набувати якісних навичок з базової підтримки життя шляхом об’єктивізації оцінки якості апаратно і зменшення суб’єктивності оцінки з боку викладачів. Використання систем зворотнього зв’язку в навчанні підтримки життя рекомендовано American Heart Association, а в останні роки – і для клінічного застосування теж.
Манекени Resusci baby QCPR, Newborn Anne дозволяють здобувачам:
навчатися якісної реанімації дитини при народженні
опанувати процедури базової підтримки життя
забезпечення судинного доступу
катетеризації судин пуповини для введення ліків
забезпечення прохідності дихальних шляхів різними методами
інтубації трахеї
санації дихальних шляхів, тощо.
В майбутньому ці навички допоможуть зберігати життя новонароджених в своїй лікарській практиці.
Манекени Laerdal MegaCode Kid та Resusci Anne QCPR в поєднанні з системою SimPad PLUS дозволяють:
навчати реанімаційних базових та розширених заходів у дорослих
навчати реанімаційних базових та розширених заходів у підлітків
проведення обстеження пацієнта
виконання процедур стабілізації стану пацієнта.
Обладнання дозволяє відпрацьовувати:
– забезпечення прохідності дихальних шляхів різними методами (включаючи інтубацію трахеї та застосування надгортанних пристроїв, таких як LMA, iGel)
– забезпечення судинного доступу (периферичний венозний та внутрішньокістковий)
– моніторування ЕКГ
– проведення електричної дефібриляції та кардіоверсії
– проведення зовнішньої кардіостимуляції
– проведення аускультацію серця і легенів
– вимірювання артеріального тиску.
Використання цих манекенів робить можливим їх використання при навчанні студентів молодших курсів (пропедевтика, процедури догляду).
Значно розширюють можливості манекенного обладнання навчальні монітори-дефібрилятори “SimStart”та Laerdal Monitor з комплектами навчальних електродів та кабелями пацієнта.
Кожен такий програмно-апаратний комплекс дозволяє:
– навчати студентів процедур моніторування
– навчити безпечної дефібриляції
– навчити електричної кардіоверсії
– навчити кардіостимуляції
– навчити виводити на монітор результати лабораторних та інструментальних (ЕКГ, рентгенограми, результати КТ, УЗД досліджень, тощо).
Є незамінним при використанні симуляції в навчальному процесі.
Навчання є спланованим процесом, то ж для ефективного використання наявного обладнання викладачі використовують спеціально розроблені сценарії і чек-листи, що дозволяють досягати навчальних цілей та об’єктивно вимірювати результати навчання.
Обов’язковим і вкрай важливим компонентом симуляційного навчання є дебрифінг (зворотній зв’язок).
Дебрифінг має свою влану структуру і дозволяє студентам ефективно засвоювати знання, усвідомлювати і структурувати отриманий при роботі з симульованим пацієнтом досвід, пов’язувати його з іншими знаннями і навичками для ефективного їх використання в майбутній практичній діяльності.
Медична симуляція допомагає студентам розвивати не лише практичні навички, але й Soft skills: навчає приймати швидко адекватні клінічні рішення і брати на себе відповідальність за прийняті рішення, розвиває здатність до прийняття рішень в умовах незвичних або екстрених обставин у лікарській практиці. Також добре розвиваються навички командної роботи, комунікації не лише з колегами, але і з пацієнтами різного віку та пов’язаними з ними особами.